Siirry suoraan sisältöön

Chiquitan pinkit tarrat kannustavat: tee pieni muutos, jolla on iso merkitys

Chiquita yhdistää ensimmäistä kertaa voimansa Rintasyöpäyhdistys – Europa Donna Finland ry:n kanssa rintasyöpätietoisuuden kuukaudeksi.

 Helsinki 3.10.2023

Chiquitan ikoninen sininen tarra vaihtaa väriä jo seitsemättä vuotta peräkkäin rintasyövän tietoisuuskuukauden kunniaksi. Tarrat muuttuvat vaaleanpunaisiksi, joissa kuvana on pinkki nauha, Pink Ribbon, joka on rintasyöpätietoisuuden kansainvälinen symboli. Pinkit tarrat koristavat maailmanlaajuisesti 200 miljoonaa Chiquitan herkullista keltaista banaania. Tämä pieni muutos, joka on Suomessa tehty yhteistyössä Rintasyöpäyhdistys – Europa Donna Finland ry:n kanssa, kannustaa jokaista tekemään terveellisiä valintoja, joilla on iso merkitys sekä osallistumaan rintasyövän mammografiaseulontaan.

Rintasyöpä on yksi maailman yleisimmistä syövistä. Korvaamalla ikonisen sinisen tarran vaaleanpunaisella Chiquitan lähettiläs Miss Chiquita osoittaa vahvasti tukensa rintasyöpään sairastuneille. Lisäksi Miss Chiquita näyttää esimerkkiä vaihtamalla digisisällöissä ikonisen asentonsa rintojen omatarkkailuasentoon. Tämä pieni teko lisää tietoisuutta rintasyövän ennaltaehkäisyn ja varhaisen havaitsemisen tärkeydestä.

Lokakuun aikana ja sen jälkeen Chiquita kannustaa naisia tekemään pieniä muutoksia arjessaan auttaakseen heitä kohti kokonaisvaltaisesti terveellistä elämäntapaa. Chiquita tekee yhteistyötä terveysjärjestöjen, kuten Europa Donna Finlandin, kanssa korostaakseen seulontojen tärkeyttä rintasyövän varhaisessa havaitsemisessa sekä edistääkseen terveellisten elämäntapojen omaksumista.

”Joka vuosi rintasyöpä vaikuttaa naisiin ja heidän perheisiinsä ympäri maailmaa, ja siksi Chiquita on ylpeä voidessaan jälleen kerran luvata tukevansa ja lisäävänsä tietoisuutta”, sanoi Tina Varjabedian, Chiquitan globaali viestintäjohtaja. ”Behind the Blue Sticker -aloitteemme korostaa naisten voimaantumista, minkä vuoksi yhteistyömme Europa Donna Finlandin kanssa on niin luonteva. Pink Sticker -kampanjalla voimme lisätä tietoisuutta rintasyövästä ja edistää ennaltaehkäisyä samalla tukien niitä, joita rintasyöpä koskettaa.”

Osana vuotuista Pink Sticker -kampanjaa Chiquita on yhdessä Europa Donna Finlandin kanssa luonut kuusi herkullista reseptiä:

Jokainen resepti on täynnä tärkeitä ravintoaineita ja herkullista makua. Reseptit auttavat kuluttajia ylläpitämään tasapainoista ruokavaliota, joka kulkee käsi kädessä kokonaisvaltaisen terveyden ja hyvinvoinnin ylläpidon kanssa.

“Tietoisuus rintasyövän riskiä pienentävistä elämäntavoista, rintasyövän oireiden tunteminen ja varhainen havaitseminen on tärkeää. Pink Sticker -kampanja muistuttaa positiivisella tavalla terveellisen ruokavalion merkityksestä ja tarjoaa siihen myös välineitä uusien reseptien muodossa. Olemme iloisia, että Chiquita on mukana jakamassa rintasyöpätietoisuutta kanssamme lokakuun ajan”, toteaa Rintasyöpäyhdistys Europa Donna Finland ry:n toiminnanjohtaja Anu Niemi.

Europa Donna Finland ry:n lisäksi Chiquita on tehnyt yhteistyötä syöpäjärjestöjen kanssa ympäri maailmaa, mukaan lukien Pink Ribbon Saksassa ja Alankomaissa, Fondazione AIRC Italiassa, Alma Zois Kreikassa, American Cancer Society Yhdysvalloissa ja Bröstcancerförbundet Ruotsissa.

Herkullisia reseptejä sekä lisätietoa Pink Sticker -kampanjasta löydät sivulta https://www.chiquita.fi/small-change-big-difference/

Lisätiedot:

Timo Utriainen, Chiquita Europe, p. 0400 513313, tutriainen@chiquita.com
Anu Niemi, Rintasyöpäyhdistys – Europa Donna Finland ry, p. 040 5195210, anu.niemi@europadonna.fi